Oliver Twist

oliver 2Høsten 2015 setter Sandefjord Teaterforening opp historien om den foreldreløse guttungen Oliver (Twist), som blir født i et fattighus. Moren hans dør umiddelbart etter fødselen, uten å etterlate seg navn, papirer eller penger.

Og her starter historien om Oliver, som blir gitt bort til Mrs. Manns, en fattigkone som tjener til livets opphold ved å oppfostre foreldreløse babyer og små barn. Etter 9 år blir Oliver hentet tilbake til fattighuset av Mr. Bumble. Her blir barna til stadighet banket opp. Oliver gjør opprør, og blir tilslutt gitt bort til begravelsesagenten Mr. Sowerberry. Oliver får det ikke noe bedre her og bestemmer seg til slutt for å rømme og setter kursen mot London. Her møter han jevngamle Jack Dawkins, bedre kjent som Dodger, som introduserer han for mestertyven Fagin. Fagin bor i Londons fattigstrøk og holder flere ungdommer med bolig, mot at de skal læres opp til å bli mestertyver og stjele for han. I huset hos Fagin bor også den brutale forbryteren Bill Sikes og hans godhjertede kjæreste Nancy . Hvordan historien om Oliver ender? Det kan du oppleve på Hjertnes med Sandefjord Teaterforening og over 180 aktører på scenen høsten 2015!

Spilletider Oliver:
23.10 kl. 18.00 Premiere
24.10 kl. 18.00 2. forestilling
25.10 kl 15.00 3. forestilling
29.10 kl 18.00 4. forestilling
30.10 kl 18.00 5. forestilling
31.10 kl 15.00 6. forestilling
01.11 kl 15.00 7. forestilling
04.11 kl. 18.00 8. forestilling
05.11 kl. 18.00 9. forestilling
06.11 kl. 18.00 10. forestilling

Pris per billett kr 300,-
Billetter kjøpes på Hjertnes/33 41 67 60 eller bestilles via Billettluka på linken her!

Egen Oliver-meny for barn og voksne på Scandic Park.

Tekst og musikk av Lionel Bart
Oversatt av Klaus Hagerup